מה עושים עם העסק בשעת מלחמה?

בואו נדבר על זה:

קיבלנו פניות רבות של עסקים שמתקשים לשווק במצב רגיש כל כך… ובאמת, בעת אפיסת כוחות מכל המצב הקיים, בגלל הקושי עם הילדים בבית, הדאגה, שלא לדבר על התושבים שפונו וחווים כ״כ הרבה אובדן בעוטף ובדרום… מה אפשר לעשות במצב כל כך נורא?

התשובה היחידה שמתקבלת לטעמינו, היא: להניע את גלגלי המשק הישראלי, שתלוי בנו ובכם, העסקים הקטנים והבינוניים. אסור לתת לאויב את מה שהוא רוצה – ריסוק הכלכלה הישראלית ע״י לוחמה פסיכולוגית, בנוסף לכל מה שנעשה עד כה. אז איך ממשיכים הלאה, למרות הקושי? מה עושים?

חשוב להבין: ההבדל בין הימים הראשונים של הלחימה לבין ההתמודדות הנוכחית עשוי להדגיש את החשיבות של גאוות המדינה וההתמודדות עם הפנים קדימה. על מנת לשמור על לקוחותינו, אנו צריכים להפעיל גמישות ויצירתיות כדי להביא לקהל היעד את המוצרים או השירותים שיעזרו להם להתמודד בתקופה הזו ולאפשר להם מעט אקספיזם.

הנה 5 נקודות בעזרתם נוכל להשתמש ביצירתיות ולשווק את העסק, בתקופה הלא פשוטה הזו:

💡 אופטימיות  – היא מנוף חשוב לפעולה בתקופות קושי. היא מקדמת יצירתיות ואפשרוית חדשות, כך שהעסק יכול להמשיך לפעול גם בתקופות קשות כמו אלו. מבט חיובי ואופטימי עשוי לסייע ליצור סביבה חיובית ולקדם את הכלכלה והחיים היומיומיים של הלקוחות. בזמן מלחמה, אופטימיות היא משאב חיוני שיכול לעזור לאנשים לשרוד ולהתמודד ביעילות עם האתגרים הקשים.

💡 רגשות האשם שיש לכולנו –  חשוב להבין, שאנו המשווקים, לא אחראים על המצב הפוליטי או הצבאי. החמאס רוצה שהכלכלה הישראלית תיפול ואנחנו לא ניתן לזה לקרות בזאת שנפעיל את העסק! 

חמלה – אם אין באפשרותינו לעשות כלום, הבעל במילואים ואנחנו 24/7 עם הילדים – לחמול על עצמנו ולומר שזה בסדר גמור, שזה התפקיד שלנו כרגע וזה תפקיד חשוב מאין כמותו, להיות שם ולהגן על הילדים שלנו! עם זאת, למי שיש אפילו שעה ביום כדי לשווק – להקפיד להעלות תכנים שיעזרו לקהל היעד שלנו, לגייס דרך גורם שלישי תרומות – להסביר למה שווה להשקיע במוצרים שלנו וכיצד הם יעזרו לתושבי העוטף.

אנו יכולים להשפיע על הכלכלה ועל החיים היומיומיים של אנשים על ידי הבאת מוצרים ושירותים שיכולים להועיל להם וכך גם לתרום למצב, כל אחד עושה את מה שהוא יודע הכי טוב לעשות.

רבים מאיתנו רוצים לתרום – ויש לנו איך, להניע את הכלכלה שלנו חזקה היא אחת התרומות הגדולות ביותר שניתן לעשות!

💡 להתנתק מהחדשות  – בעזרת התמקדות בעבודה, נוכל לשמור על אופטימיות ולהגביר את היצירתיות שלנו בתקופה כזו. נכון שזה מאוד קשה לשמור על ראש יצירתי בימים אלו, אך פסיכולוגים רבים ממליצים לקחת הפסקות וליצור הסחות דעת שמעסיקות אותנו לכמה שעות – 

וכך למסגר לעצמינו זמן לעדכונים וצפיה בחדשות

💡 רעיונות יצירתיים כמו הצעת מוצרים חינמיים, תרומות ויצירת תפוצה רחבה יכולים לסייע בשמירה על הלקוחות הקיימים. התאמת השירות או המוצר לצרכים המשתנים של הלקוחות בתקופה כזו.  לדוגמה: מבצעים מיוחדים לכוחות הביטחון והמילואימניקים יכולים לעזור ליצירת התמיכה הנדרשת ולשמירה על הקהל הקיים שעבדנו כל כך קשה כדי להקים. 

💡 רגישות, רגישות, רגישות  – חשוב מאד לשווק ברגישות יתרה בתקופה הזו, להמנע מניצול המצב, ומצד שני, להבין מה באמת קהל היעד שלנו מחפש וצריך – ולתת שם את התרומה, את ההנחה וכיו״ב. לדוגמה: מותג לשיווק משקפי שמש שיעניק 20% הנחה לכולם לאור המצב, זה פחות רלוונטי. אבל אותו המותג יכול להראות איך הוא מחלק משקפי שמש למילואימניקים באמצעות סרטונים, ולקהל היעד הספציפי הזה יעניק 20% הנחה – ובכך, יפגע בדיוק למה שקהל היעד הזה זקוק וצריך, וגם יפיץ את השם שלו בצורה הכי טובה שיש.

ברור לחלוטין שהמצב לא פשוט לאף אחד מאיתנו, אבל כבעלי עסקים, כיזמים – אנחנו חייבים לחזור לפעילות, זה יעשה לנו טוב גם נפשית וגם יניע את הפעילות שלנו חזרה, כדי שנוכל להרוויח מהעסק. ההישגים שלנו בתור משווקים בזמן מלחמה מסמלים את היכולת שלנו להתמודד עם אתגרים קשים ולהניע את הגלגלים בכל הכוח לא משנה כמה מקלות שמו לנו אויבנו בדרך!

עדיין לא סגורים איך לשווק את העסק כראוי? נתקעתם בלי רעיונות, ומפחדים להראות כ-כאלו שמנצלים את המצב?

אם הגעתם עד כאן, אשמח מאד להעניק שיחת ייעוץ ללא עלות לכל עסק שמרגיש קושי לשווק בתקופה הזו. קליק כאן כדי לקבוע שיחה.

שנדע ימים טובים יותר בהקדם 🇮🇱🇮🇱🇮🇱

שיווק בפייסבוק

התוכן הכי מובחר ואיכותי אצלכם במייל!

עדכונים פעם בחודש, בלי טיפת ספאם.